Home Bots in Beeld Winkel KPN met AI en VR

Winkel KPN met AI en VR

door Pieter Werner

In Eindhoven is de eerste winkel met een nieuwe KPN winkelformule geopend. Alles in deze winkel draait om beleving; consumenten en ondernemers kunnen de laatste technologieën en innovaties zien én ervaren. De brengt trends in AI, IT, VR, security en innovatie bij elkaar.

Bezoekers konden bij de opening deelnemen aan de Security VR Experience, waar zij aan de hand van opdrachten in Virtual Reality konden ervaren of hun bedrijfs- of persoonsgegevens veilig zijn voor kwaadwillenden. Daar bleek eens te meer dat goede bescherming tegen cybersecurity relevant is voor ondernemers én consumenten.

Er was ook een artificial intelligence-artiest die voor ondernemers de perfecte achtergrond voor hun online digitale vergaderingen ontwierp. En ook aan gamers was gedacht: in de KPN E-Sports Gamingtruck werd op eredivisieniveau gevoetbald tegen de bekende PSV eDivisie-spelers Ali Riza Aygun en Dennis Verhoeven.

Workshops en inspiratiesessies

De winkel in Eindhoven heeft een metamorfose ondergaan en is de allernieuwste winkelformule van KPN. De winkel heeft veel ruimte voor het zien en ervaren van producten en diensten. KPN gaat hier  workshops en inspiratiesessies gegeven voor ondernemers over bijvoorbeeld security, slim samenwerken, de moderne digitale werkplek en het vergroten van je online vindbaarheid.

Ondernemers kunnen terecht voor zaken op het gebied van telecom en IT en worden geholpen met complexere vraagstukken zoals security en werkplek. Consumenten ervaren de laatste snufjes op het gebied van gaming en entertainment.

Het nieuwe winkelconcept is ontwikkeld op basis van de meest recente inzichten in hoe mensen graag fysiek winkelen in combinatie met online beleving. 94% van de kopers begint hun zoektocht online, maar als ze een telefoon gaan kopen, is er behoefte aan persoonlijk advies en het daadwerkelijk zien en voelen van producten. Met deze formule zet KPN de volgende stap in de integratie van online en fysiek winkelen. Het uitgangspunt is beleving. Of de klant zijn ‘reis’ nu online of in de winkel start, zij krijgen dezelfde unieke ervaring.

Misschien vind je deze berichten ook interessant