Home Bots & Business Hoe denken KLM-medewerkers over hun robotcollega’s?

Hoe denken KLM-medewerkers over hun robotcollega’s?

door Marco van der Hoeven

Haal de robot uit de mens, is het credo van het KLM Automation Center of Excellence van Asher Lake. Maar hoe denken de medewerkers zelf over de samenwerking met hun digitale collega’s van UiPath? In deze reportage spreken we met KLM-medewerkers uit een breed scala aan disciplines. ‘In plaats van de verwachte 20.000 mutaties scheelt het ons 40.000. En de robot stond er in een half jaar’, en ‘De robot scheelt me een uur werk per dag.’

[De opnamen zijn gemaakt vóór het uitbreken van de COVID-19 crisis]

Zelf bouwen

KLM is een van de voorlopers op het gebied van Robotic Process Automation (RPA). Eerder spraken we hier al over met Asher Lake,  product owner RPA en Lead van het Center of Excellence.  Ondertussen komen medewerkers niet alleen zelf met ideeën over de inzet van robots, steeds meer mensen leren om zelf die robots te bouwen. Daavoor heeft KLM een succesvol upskilling-programma opgezet.

Misschien vind je deze berichten ook interessant