Home Bots & Business Pega introduceert zelfoptimaliserende procesautomatisering

Pega introduceert zelfoptimaliserende procesautomatisering

door Pieter Werner

Pegasystems introduceert met Pega Process AI een oplossing waarmee organisaties in realtime hun business en customer operations kunnen optimaliseren. Deze zelfoptimaliserende procesautomatisering werkt op basis van AI en decision management in de low-code procesautomatiseringsoftware.

Pega Process AI moet zo op een intelligente manier grootschalige ‘triage’ toepassen op miljoenen klantenverzoeken, transacties en andere gebeurtenissen die binnenkomen. Hierdoor moeten organisaties klantverzoeken sneller en efficiënter op kunnen volgen en problemen op lossen. Dit leidt weer tot lagere operationele kosten en betere ervaringen voor zowel medewerkers als klanten.

Ondersteuning

Veel organisaties stappen over op procesautomatisering voor betere en efficiëntere ondersteuning van hun medewerkers. Het merendeel van de automatiseringsoplossingen is echter te traag en te rigide om goed in te spelen op de dynamische behoeften van een organisatie. Ook maken sommige oplossingen wel gebruik van AI, maar zijn niet geschikt om op grote schaal de enorme datastromen van klanten te analyseren. Terwijl realtime analyse organisaties juist kan helpen om makkelijker, slimmere beslissingen te nemen voor vervolgacties.

Process AI heeft volgens Pega veel toegevoegde waarde voor procesautomatisering omdat de tool binnen elk bedrijfsproces realtime AI, event stream processing, machine learning, decisioning en natural language processing (NLP) toepast. Hierdoor is het mogelijk om miljoenen streaming events realtime te analyseren en daar direct slimme actie op te ondernemen om cases zo snel mogelijk af te handelen. Inefficiënte processen worden door Proces AI met behulp van honderden zelflerende modellen direct gestroomlijnd.

Voorbeelden

Pega geeft een aantal voorbeelden. Een verzekeringsmaatschappij kan Process AI inzetten om na een grote storm de stroom aan binnenkomende claims te beoordelen. Het keurt automatisch de claims goed of stuurt de meer complexe gevallen direct door naar de meeste geschikte, beschikbare callcenter medewerker. Een financiële dienstverlener kan waarschuwingen van fraude realtime scannen en automatisch een case openen voor een veiligheidsexpert, zodat deze de zaak kan gaan onderzoeken. Een fabrikant kan signalen van een internet-of things verbonden apparaat analyseren en, als er problemen worden verwacht, proactief een serviceticket openen en de dealer en de klant op de hoogte stellen van het mogelijke probleem.

Misschien vind je deze berichten ook interessant