Home Bots in Society Blog: RPA en de bestrijding van COVID-19

Blog: RPA en de bestrijding van COVID-19

door Gastauteur

Op het kantoor van UiPath Beijing beginnen meerdere WeChat-meldingen over de werkvloer te pingen. Het is een herinnering voor iedereen om het dagelijkse gezondheidsonderzoek in te vullen – een snel en eenvoudig proces dat slechts enkele minuten duurt.

UiPath is een van de vele bedrijven in de APAC-regio die overheidsadviezen opvolgt om de dagelijkse lichaamstemperatuur van werknemers te documenteren. Veel regeringen in de APAC-regio hebben bedrijven geadviseerd om de temperatuur van werknemers elke dag te documenteren wanneer ze het kantoor binnenkomen of werknemers die vanuit huis werken om hun reisplannen en eventuele gezondheidssymptomen aan hun werkgevers te melden.

Waarschuwing

Voor degenen die de waarschuwing in het kantoor van UiPath Bejing hebben gemist, klinkt het een uur later opnieuw – waardoor medewerkers worden gevraagd het gezondheidsformulier zo snel mogelijk in te vullen. Nu de huidige uitbraak van coronavirus (COVID-19) koorts bereikt, is er een dringende behoefte voor iedereen om dagelijks hun gezondheidsstatus bij te werken.

Achter de schermen wordt de grote hoeveelheid gezondheidsgegevens (uit de enquêtes) verzameld, georganiseerd in rapporten en geanalyseerd door een ongeziene softwarerobot. Deze robot kan een kritieke tijdwinst zijn en de procedures voor gezondheidsscreening voor bedrijven in China verbeteren – het land in het epicentrum van het COVID-19-virus dat zich wereldwijd heeft verspreid.

Onzekerheid

In de drie maanden sinds het nieuws voor het eerst opdook van de epidemie, heeft COVID-19 zich verspreid naar meer dan 50 landen, met bijna 84.000 geïnfecteerde mensen en meer dan 2.800 doden vanaf 28 februari 2020. De wereldeconomie lijdt ook, en het bedrijfsleven daalt drastisch in verschillende industrieën, van toerisme tot logistiek. Internationaal Monetair Fonds (IMF) Chief Kristalina Georgieva zei dat het virus de “meest dringende onzekerheid” is waarmee de wereldeconomie momenteel wordt geconfronteerd.

Het IMF verlaagt de projecties voor wereldwijde groei vanwege het virus. Het is belangrijk op te merken dat we beter voorbereid zijn om wereldwijde gezondheidszorgkwesties aan te pakken dan in 2003, toen de epidemie van het ernstig acuut respiratoir syndroom coronavirus (SARS-CoV) wereldwijde chaos veroorzaakte.

Maatregelen

Zestien jaar na de SARS-CoV-epidemie werden maatregelen snel uitgerold om de verspreiding van het COVID-19-virus tegen te gaan. Die maatregelen omvatten de uitvoering van quarantaines, reisbeperkingen en temperatuurcontroles op luchthavens, treinstations, winkelcentra en meer in heel Azië.

Sommige landen en steden sloten hun grenzen voor Chinese bezoekers, waaronder Hong Kong, die de hogesnelheidsspoorlijn tussen de stad en het vasteland van China stopte, evenals alle grensoverschrijdende veerdiensten.   Technologie heeft zich ook in een snel tempo ontwikkeld na SARS-CoV om de verspreiding van ziekten te helpen verminderen. Een hulpmiddel dat de wereld nu beschikbaar heeft, is de nieuwe UiPath Health Screening Bot, die in verschillende APAC-landen is gelanceerd.

Expertise

Met onze uitgebreide expertise in het toepassen van Robotic Process Automation (RPA) om uitdagende zakelijke en maatschappelijke problemen op te lossen, hebben we de Health Screening-robot ontwikkeld om gezondheidscontroles van bedrijven minder vervelend te maken. De robot verzendt en verzamelt vragenlijsten via software en kan worden gebruikt of aangepast door personeelszaken (HR) om aan de behoeften van hun organisatie te voldoen. Voor degenen die geen aanpassing nodig hebben, zijn er kant-en-klare sjablonen die gemakkelijk kunnen worden geïmplementeerd.

Dit helpt geografisch verspreide organisaties met beperkte middelen, waardoor ze kunnen profiteren van een snelle implementatie. Een geautomatiseerd antwoord op een gezondheidscrisis Onze Health Screening-robot biedt een oplossing voor werkplekken in Azië, waar een toenemend aantal organisaties zijn begonnen met het toestaan ​​van werknemers om vanuit huis te werken om het contact tussen personeel te minimaliseren. Het minimaliseren van contact tussen personeelsleden is van cruciaal belang om het risico op infecties te helpen verminderen.

Handmatig

In een nog strengere maatregel heeft de Singaporese regering een ’thuisbericht’ aangekondigd, dat haar burgers en houders van een langetermijnpas die zijn teruggekeerd van het vasteland van China verbiedt hun thuis voor 14 dagen te verlaten. Hoewel het veiliger is om vanuit huis te werken, kan het bijhouden van de gezondheid van werknemers in een dergelijke regeling een resource-intensieve taak voor HR zijn – vooral in grotere bedrijven, waaronder UiPath.

Voorheen werd van UiPath-medewerkers verwacht dat ze dagelijks een formulier invullen om hun gezondheidsstatus bij te werken. Ze moesten hun e-mailinboxen handmatig controleren, wat een gedoe was en het formulier kan verloren gaan in hun zee van e-mails. Soms vergeten werknemers om de enquête in te vullen, waardoor het voor HR tijdrovend is om werknemers eraan te herinneren hun enquêtes in te dienen. Vertragingen bij het indienen kunnen ook onbedoeld leiden tot het vervallen van de naleving.

Veilige werkomgeving

Maar vandaag verzendt de robot een enquête en houdt bij wie de enquête heeft (en nog niet) heeft ingevuld. De bot zal ook elk uur proactief opvolgen via verschillende communicatiehulpmiddelen zoals Slack, WeChat en WhatsApp. Dit maakt HR-medewerkers tijd vrij om aan andere taken te werken en zorgt tegelijkertijd voor een veilige werkomgeving.

Met behulp van automatisering kan de gezondheidstoestand van alle werknemers op systematische wijze worden vastgelegd. De robot waarschuwt werkgevers voor iedereen met ongewoon hoge lichaamstemperaturen, waardoor bedrijven sneller kunnen reageren om de situatie te beheren en op te lossen.

Tegelijkertijd hebben UiPath-klanten zoals AIA, Beijing Hyundai Information Technology, Deloitte, Dongfeng Nissan en Doosan Group aangegeven dat UiPath bedrijven professionele en betrouwbare oplossingen biedt tijdens de COVID-19-epidemie. Wat nog belangrijker is, vanuit een langetermijnperspectief hebben bedrijven een end-to-end oplossing gevonden die handmatige operaties helpt automatiseren en interne en externe applicaties verbindt – het UiPath Enterprise RPA Platform.

Gegevens goed georganiseerd houden

Om beter inzicht te krijgen in de gegevens van de dagelijkse lichaamstemperatuuronderzoeken die werknemers in APAC momenteel invullen, organiseert de Health Screening Bot alle gegevens aan het einde van de dag in een samenvattend rapport. De gegevenssamenvattingen worden gepresenteerd in een gemakkelijk te lezen visual, zoals taart- en staafdiagrammen, zodat u gemakkelijk kunt zien waar werknemers werken (thuis of op kantoor) en hun temperaturen. En omdat het proces geautomatiseerd is, worden de taken van HR-medewerkers om de resultaten te beoordelen en eventuele afwijkingen te melden veel eenvoudiger.

Door deze robot te implementeren, willen we proactieve gezondheidsmaatregelen voor bedrijven vereenvoudigen, waardoor bedrijven zich kunnen concentreren op de belangrijkste gevechten, zoals het welzijn van werknemers waarborgen en de bedrijfsactiviteiten in gang houden. Tijdwinst uit vervelende taken kan beter worden gebruikt om u te helpen uw bedrijf door deze turbulente tijden te navigeren. Met UiPath-robots blijven we innovatie en bedrijfscompliance stimuleren om mensen en bedrijven gezond en productief te houden, zelfs in tijden van wereldwijde gezondheidsepidemieën. We hopen dat onze kleine bijdrage kan bijdragen tot een snellere respons op preventie en behandeling, nu en in de toekomst.

David Neo is global services leader voor de Asia Pacific (APAC) regio bij UiPath.

Misschien vind je deze berichten ook interessant