Home Bots in Society WaiTALK over chatbots en COVID-19

WaiTALK over chatbots en COVID-19

door Pieter Werner

Op vrijdag 8 mei van 14:00 tot 15:30 organiseert Women in AI een virtuele editie van WaiTalk  over de inzet chatbots tijdens COVID-19. Nu al een belangrijke speler in het stimuleren van digitale transformatie, worden chatbots en digitale assistenten steeds meer de natuurlijke keuze om de distributie van informatie en ondersteuning op te schalen tijdens de coronaviruscrisis.

Na de pandemie zal het gebruik van chatbots voor toepassingen in de gezondheidszorg blijven groeien. Eveneens de inzet ervan bij bedrijven en overheidsinstellingen. De twee meest gezaghebbende stemmen van de pandemie, WHO en CDC, hebben ook chatbots op hun websites opgenomen om miljarden up-to-date informatie te verstrekken over de verspreiding van de ziekte en de symptomen ervan.

In Nederland zijn de belangrijkste use cases afkomstig van het RIVM en de Kamer van Koophandel (KvK) met een hoog aantal implementaties dat zichtbaar is in verschillende branches. De vraag naar antwoorden is gewoon te hoog en overtreft de menselijke capaciteit.

De intuïtieve interface van chatbots biedt een benadering met lage wrijving om kritische en gevalideerde informatie te verspreiden onder grote populaties. Advances in Natural Language Processing (NLP) hebben gespreks-AI-technologieën mogelijk gemaakt en hun bereik vergroot, wat heeft geleid tot tools zoals Siri, Alexa en Google Home die deel uitmaken van het dagelijkse leven van veel consumenten.

Tijdens de WaiTALK “The Power of Chatbot ” zullen live voorbeelden aan bod komen van gebruikssituaties voor meerdere bedrijfstakken, en zal een panel van experts inzichten delen:

  • Marcel van der Kuil, COO & Fitsurance – Een overzicht van de digitalisering door COVID en voorbeelden van nieuwe tools die verschijnen
  • Maaike Groenewege, oprichter van Convocat & Women in Voice – Best practices in gespreksontwerp en use cases van virtuele assistenten voor Healthcare & Transportation
  • Marion Mulder, oprichter van MuldiMedia & Chatbot Project Manager bij de Kamer van Koophandel – de use case van een chatbot voor de Kamer van Koophandel
  • Francesco Stasi, oprichter en hoofd van partners bij BotSupply – digitale assistenten zonder code voor de bedrijfswereld

Inschrijven kan hier

 

Misschien vind je deze berichten ook interessant