Home Bots & Business Slimme accessoires ‘strategische winnaars van 2020’

Slimme accessoires ‘strategische winnaars van 2020’

door Pieter Werner

Slimme draagbare bandjes en draadloze TWS-oordopjes zijn enkele van de weinige strategische winnaars van 2020, zegt onderzoeksbureau Canalys. In 2021 zullen een half miljard ‘slimme’ smartphone-accessoires worden verkocht.

Naarmate de pandemie van COVID-19 wereldwijd meer effect kreeg richtten consumenten hun aandacht op slimme draagbare accessoires . Canalys-onderzoek laat zien dat in vergelijking met smartphones de draagbare bandjes en TWS-oordopjescategorieën veerkrachtiger zullen zijn, met naar verwachting een gezonde groei van 32% in 2020.

Lippenstifteffect

“De pandemie zal de vervangingscycli voor smartphones verlengen. Het ‘lippenstifteffect’ zal consumenten echter ertoe aanzetten om tijdens een economische neergang kleinere, goedkopere items te kopen, “zei Canalys Research Analyst Cynthia Chen. “De aandacht van consumenten voor gezondheid en welzijn is aanzienlijk toegenomen tijdens de pandemie, wat een geweldige kans is voor draagbare apparaten, zoals die van Xiaomi, Garmin, Fitbit en Huami enz.”

“Activiteiten binnenshuis, zoals leren op afstand, thuiswerken en home entertainment, maar ook buitensporten en recreatie bleven toenemen. Dit luidt een grotere groei in dan verwacht, met name voor TWS-hoofdtelefoons, zoals die van Apple, Samsung, Jlab en QCY enz. ” TWS-oordopjes zullen naar verwachting met 39% groeien in 2021 tot meer dan 350 miljoen stuks, veel robuuster dan draagbare bandjes, die naar verwachting in hetzelfde jaar met 12% zullen groeien.

China

Chinese smartphoneverkopers kijken ook uit naar groeimogelijkheden in overzeese markten in de categorieën draagbare band en TWS-hoofdtelefoon. “Ondanks de waarschijnlijkheid dat ze meer tijd nodig hebben om te herstellen van de pandemie, zijn landen in Zuidoost-Azië aantrekkelijk vanwege de grote populatie en de nabijheid van China. Sommige Chinese spelers die al over gevestigde kanalen beschikken, maken gebruik van grensoverschrijdende e-commerceplatforms om bereik gebruikers en verzendapparatuur rechtstreeks vanuit China of Hong Kong, “voegde Chen toe.

Lokale gebruikers

“Chinese spelers zijn goed voorbereid om meer keuzes te bieden, vooral met betaalbare en aantrekkelijke apparaten die goed aansluiten bij lokale gebruikers. Er wordt van hen verwacht dat ze een grote rol zullen spelen bij het stimuleren van de algehele APAC-regio om Noord-Amerika te overtreffen en de op een na grootste regio te worden voor draagbare banden en TWS-koptelefoons in 2024. ”

IoT

Verkopers moeten nog steeds alert zijn op de mogelijkheid dat opeenvolgende infectiegolven hun IoT-uitbreidingsplannen beïnvloeden. “Hoewel van gebruikers wordt verwacht dat ze hun uitgaven verlagen, blijven ze van apparaten eisen dat ze nog meer doen en een uitstekende gebruikerservaring bieden. De uitdaging hier is om incrementele upgrades naar steeds meer betaalbare apparaten te brengen en tegelijkertijd een naadloze integratie te garanderen die zich moet vertalen in waardevolle functies voor gebruikers helpen op gebieden als wellness en smartphone-entertainment “, voegt Chen toe.

Misschien vind je deze berichten ook interessant