Home Bots & Business Omzet logistieke robotmaker verdubbeld in 2020

Omzet logistieke robotmaker verdubbeld in 2020

door Pieter Werner

Het Amerikaanse Seegrid, leverancier van logistieke autonome mobiele robots (AMR’s), heeft zijn omzet voor het tweede jaar op rij verdubbeld. De groei van Seegrid weerspiegelt de toegenomen vraag van productie-, e-commerce- en logistieke bedrijven naar automatiseringsoplossingen om de toenemende druk op de toeleveringsketen aan te pakken, die werd vergroot door de COVID-19-pandemie en het steeds veranderende consumentengedrag.

“De ongelooflijke groei die we vorig jaar hebben geboekt, is een bewijs van ons collectieve vermogen om ons aan te passen aan veranderende omgevingen – iets dat onze klanten op unieke wijze kunnen doen bij het gebruik van onze automatiseringsoplossingen” zegt Jim Rock, Chief Executive Officer van Seegrid. “Verstoring van de supply chain gebeurde op veel verschillende manieren in 2020, maar ons vermogen om onze klanten te helpen materialen veilig over de hele wereld te verplaatsen, is een constante.”

Veranderend consumentengedrag

Gedreven door veranderend consumentengedrag en -behoeften, werden de typische seizoenspieken die productie- en distributiecentra plannen, vervangen door een aanhoudende stijging van de vraag die een rimpeleffect veroorzaakte in de toeleveringsketen. De bedrijfssoftware en AMR’s van Seegrid hielpen productie-, e-commerce- en logistieke bedrijven om bij te blijven, door de productievloot te vergroten van drie naar vier miljoen autonome kilometers gereden op klantlocaties van maart 2020 tot september 2020.

“Omdat eindgebruikers wijzigingen kunnen aanbrengen terwijl de productie loopt, kunnen onze klanten de implementatie en acceptatie van Seegrids mobiele robots en softwareoplossingen versnellen, een cruciale behoefte in de wereld van vandaag”, aldus Rock. “Onze klanten staan ​​onder druk om de capaciteit te vergroten en workflows snel en veilig aan te passen aan de veranderende vraag.”

2021

Het bedrijf verwacht een vergelijkbare groei in 2021 door de verbetering van de perceptie van de volgende generatie en verbeterde mensachtige, situationele bewustzijnstechnologie voor de AMR-vloot van het bedrijf. Seegrid heeft ook gestaag personeelsbestand toegevoegd, waarbij prioriteit wordt gegeven aan het maximaliseren van de waarde voor zijn klanten, het verzekeren van een hoge mate van acceptatie, klanttevredenheid en voortdurende verbetering.

Misschien vind je deze berichten ook interessant