Home Bots & Business Aangenomen door een robot, en andere trends voor 2021

Aangenomen door een robot, en andere trends voor 2021

door Pieter Werner

Volgend jaar zullen steeds meer recruiters gebruik maken van robotics om het werven en aannemen van mensen efficiënter te laten verlopen. Dat is een van de voorspellingen die Nucleus Research vandaag heeft gedaan voor 2021. Hierin onderzoekt Nucleus onder meer de langetermijn-impact van de pandemie op kantoorruimtes en traditionele technologiehubs, evenals de vooruitzichten voor low-code ontwikkeling platforms en planningsoplossingen.

“Onze voorspellingen voor 2021 weerspiegelen de nieuwste trends waarvan we verwachten dat ze het komende jaar een impact zullen hebben op onze klanten”, zegt Ian Campbell, CEO van Nucleus Research. “Na een tumultueus jaar vol onverwachte gebeurtenissen, verwachten we dat in 2021 veel van de technologische en zakelijke implicaties van de pandemie op de lange termijn zullen uitkomen. Op basis van onze analyse van marktwerking en ervaringen van eindgebruikers, hebben onze Top 10-voorspellingen een nauwkeurigheidsrecord van meer dan 94 procent en helpen ze onze klanten elk jaar betere beslissingen te nemen. ”

De voorspellingen van Nucleus voor 2021 zijn:

  • Nieuwe plannen: de overgang naar werk vanuit huis, vertraagde deals en bedrijfssluitingen hebben de budgetten, plannen en prognoses van supply chain-, financiële en HR-teams fors geraakt. Nucleus voorspelt dat aanbieders van FP & A-, HCM- en SCM-oplossingen die het belang van meer functionaliteit voor scenarioplanning erkennen, zullen profiteren van de stijgende vraag.
  • Gebruikers op bedrijfsniveau kunnen het allemaal: zowel iPaaS-oplossingen als low-code ontwikkelplatforms zullen hogere groeipercentages zien naarmate organisaties beginnen te beseffen dat minder geschoolde werknemers hetzelfde succes kunnen behalen op het gebied van bedrijfs- en applicatieontwikkeling als ontwikkelaars, met de juiste tools.
  • De opkomst van het virtuele kantoor: door de opkomst van werken op afstand en betere manieren om de productiviteit van werknemers te meten, is het kantoor niet langer een container voor werknemers, maar eerder een ontmoetingsplaats voor innovatie en inspiratie. We verwachten dat er minder ruimtes voor specifieke medewerkers zullen zijn, met meer gedeelde teamruimtes die slechts een paar dagen per week worden gebruikt om het werken op afstand te vergroten.
  • De val van de ‘oude’ technische hubs: als een werknemer op afstand kan werken, waarom zou iemand zich dan onderwerpen aan de vreselijke pendelen van Boston of de congestie van New York City? Personeelsbeheer en talentmanagement zijn twee technologiegebieden die klaar staan ​​om te profiteren van deze massale uittocht van techwerkers naar nieuwe technologische hubs zoals Raleigh en Miami.
  • CRM zal in de hele branche veranderen in CX: de afgelopen jaren hebben leveranciers ernaar gestreefd om verkoop-, marketing- en serviceoplossingen beter te integreren om het volledige spectrum van contacten met een klant of prospect vast te leggen en te volgen. Aangezien leveranciers de noodzaak inzien om de ervaringen die aan klanten worden aangeboden te differentiëren, is het van cruciaal belang om meer naadloze en nauw geïntegreerde oplossingen te creëren die alle relevante touchpoints vastleggen.
  • Beheer met Managed Services: Managed services zullen naar verwachting aanzienlijk groeien in 2021, aangezien het uitbesteden van administratieve taken via managed services niet alleen de druk op het personeel vermindert, maar organisaties ook in staat stelt om arbeidskosten te verlagen door aanwervingen te vermijden te midden van een onvoorspelbare arbeidsmarkt.
  • Payroll gaat wereldwijd: Nucleus verwacht dat HCM-leveranciers de “frictieloze” integraties van hun steeds groter wordende wereldwijde payroll-oplossingen gaan promoten. Aangezien de vooruitzichten voor de wereldeconomie onzeker blijven, zullen internationale organisaties van elke omvang te maken krijgen met een grotere behoefte aan meer zichtbaarheid van de salarisadministratie op locaties wereldwijd en zullen ze ertoe leiden dat meer organisaties wereldwijde betaaloplossingen gaan toepassen.
  • Robotwerving: het toegenomen gebruik van geautomatiseerde sourcingtools, chatbots en asynchrone interviews hebben de tijd die recruiter besteedt aan het voltooien van minder belangrijke taken aanzienlijk verminderd. Hierdoor kunnen zij zich richten op activiteiten die meerwaarde bieden door de best passende kandidaten voor bepaalde posities te zoeken. Dit blijft cruciaal in 2021, aangezien betrokkenheid van kandidaten een topprioriteit wordt.
  • I Want It en I Want It Now: Shoppers over de hele wereld werden gedwongen naar binnen te gaan omdat pandemische voorschriften fysieke locaties afschermden. We verwachten een aanhoudende druk in de B2B- en B2C-segmenten om hun e-commerce verkoopkanalen te moderniseren en CPQ-oplossingen te zoeken om hun productmix en prijzen te beheren.
  • Avontuur op nummer: COVID-19 verleent geloof aan de beroemde lijn van Robert Burn, “de best opgemaakte plannen van muizen en mannen gaan vaak mis.” Dus met de aanhoudende onzekerheid tot in 2021, hebben we besloten om deze blanco te laten – omdat de realiteit soms te gek is voor woorden.

 

Misschien vind je deze berichten ook interessant