Home Bots in Beeld PepsiCo en AgiBot demonstreren Pepsi FIZZ BOT

PepsiCo en AgiBot demonstreren Pepsi FIZZ BOT

door Pieter Werner

PepsiCo heeft samen met het Chinese robotica­bedrijf AgiBot een nieuwe stap gezet in merkbeleving met de introductie van de “Pepsi FIZZ BOT” – een humanoïde robot volledig in Pepsi-stijl. De lancering werd afgetrapt met een opvallende promotievideo, waarin influencer Zhihui Jun en voetballegende David Beckham de hoofdrol spelen.

De FIZZ BOT is een AI-gestuurde robot die bedoeld is om consumenten op een leuke en interactieve manier kennis te laten maken met het merk. Hoewel PepsiCo nog weinig heeft losgelaten over de technologie achter de robot, staat één ding vast: dit is een digitale blikvanger die bedoeld is om op te vallen en gesprekken op gang te brengen.

Het is niet de eerste keer dat PepsiCo experimenteert met robotica. Eerder zette het bedrijf bezorgrobots in op universiteitscampussen. Waar die gericht waren op logistiek, draait het bij de FIZZ BOT vooral om merkactivatie en consumentencontact. Met deze robot speelt PepsiCo in op een bredere trend: grote merken die AI en robotica inzetten om hun marketing creatiever en opvallender te maken. In een tijd waarin de strijd om aandacht hevig is, zoekt PepsiCo actief naar manieren om op te vallen bij jongere, technologie­gerichte doelgroepen.

Of de FIZZ BOT meer is dan een eenmalige campagne blijft voorlopig onduidelijk. PepsiCo heeft nog niets gezegd over verdere plannen met humanoïde robots of toekomstige samenwerkingen in deze hoek.

Misschien vind je deze berichten ook interessant