Home Bots & Business AI-automation voor retail gepresenteerd

AI-automation voor retail gepresenteerd

door Pieter Werner

Digitate, leverancier van SaaS-gebaseerde autonome bedrijfssoftware, heeft de retailoplossing Digitate for Retail gepresenteerd tijdens retailconferentie NRF 2023 in New York. De oplossing, gebouwd op Digitate’s Artificial Intelligence Operations (AIOps) platform, wordt ingezet door meer dan 50 grote retailers.

Digitate for Retail integreert AI en intelligente automatisering om retaildata over systemen, applicaties en zakelijke transacties om te zetten in bruikbare inzichten. De oplossing stroomlijnt de dagelijkse bedrijfsprocessen in de detailhandel en elimineert systeemstoringen door problemen automatisch te signaleren en te diagnosticeren, op te lossen en te helpen voorspellen en voorkomen.

Met het Digitate-platform wordt volgens de maker de kwetsbaarheid van de supply chain verminderd. Daarnaast kunnen retailers ervoor zorgen dat zakelijke workflows zoals voorraadaanvullingen en leveringen op tijd worden voltooid, kunnen ze datasynchronisatie uitvoeren tussen verschillende applicatie- en POS-systemen, voorraadafstemming, planning voor piekvraagperioden en 24×7 systeembeschikbaarheid garanderen.

“Naar verwachting zullen de digitale kopers in de Verenigde Staten in 2023 de 275 miljoen overschrijden. Retailondernemingen vertrouwen tegenwoordig op IT-innovaties om aan de steeds veranderende eisen van klanten te voldoen, bedrijfsprocessen flexibeler te maken en zich voor te bereiden op zakelijke onzekerheden”, aldus Rajiv Nayan, Vice President, Sales en Client Services bij Digitate.

“Vooruitstrevende IT-leiders in retailondernemingen maken gebruik van AI en intelligente automatisering om soepele end-to-end retailoperaties mogelijk te maken, te profiteren van volledige zichtbaarheid over complexe hybride technologiestacks en het risico op incidenten te verminderen. We zijn enthousiast om de voordelen te laten zien die we onze retailklanten en partners bieden, en hoe we hun autonome reis door de retailonderneming mogelijk maken, zodat hun IT-teams minder tijd besteden aan het oplossen van incidenten en meer tijd aan innovatie.”

Misschien vind je deze berichten ook interessant