Home Bots & Business Accenture introduceert platform voor onderlinge samenwerking tussen AI-agents

Accenture introduceert platform voor onderlinge samenwerking tussen AI-agents

door Marco van der Hoeven

Accenture heeft een nieuw onderdeel van zijn AI Refinery gelanceerd, de zogenoemde Trusted Agent Huddle. Dit platform is ontworpen om samenwerking mogelijk te maken tussen AI-agents afkomstig uit verschillende systemen en technologiepartners, met als doel de interoperabiliteit van digitale assistenten binnen organisaties te verbeteren.

Met de Trusted Agent Huddle moeten organisaties informatie kunnen ontsluiten die verspreid is over meerdere systemen. Partners van Accenture die agents integreren via dit platform zijn onder meer Adobe, AWS, Databricks, Google Cloud, Meta, Microsoft, NVIDIA, Oracle, Salesforce, SAP, ServiceNow, Snowflake en Workday.

“Met de Trusted Agent Huddle zullen bedrijven voor het eerst agents van verschillende bedrijfssystemen binnen AI Refinery met elkaar kunnen verbinden en kunnen communiceren”, zegt Roy Ikink, Technology Lead Accenture Nederland. “Dit laat de daadwerkelijke belofte en impact zien van wat AI-agents kunnen betekenen.”

Een praktijkvoorbeeld van het gebruik van de Trusted Agent Huddle is de samenwerking tussen FedEx, Accenture en NVIDIA. FedEx onderzoekt toepassingen van het platform om de weerbaarheid en efficiëntie van supply chains te verbeteren. Sriram Krishnasamy, Chief Transformation Officer en Chief Digital & Information Officer bij FedEx Corporation, stelt dat het platform bijdraagt aan het delen en aansturen van informatie tussen verschillende systemen binnen de logistieke keten. Accenture meldt dat de Trusted Agent Huddle werkt in combinatie met de NVIDIA Agent Intelligence-toolkit. Deze toolkit moet zorgen voor connectiviteit tussen agents, data en tools binnen het bredere SaaS- en cloud-AI-ecosysteem.

Misschien vind je deze berichten ook interessant